امروز؛ آخرین مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه پیام نور

متقاضیان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه پیام نور در مقطع دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تا امروز برای ثبت نام فرصت دارند.

رییس جمهور در آیین اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت گفت: فرزندآوری نیازمند مباحث فرهنگی و اقتصادی است.

فرزندآوری نیازمند مباحث فرهنگی  و اقتصادی است

رئیس سازمان اورژانس استان تهران با بیان این که بیشترین موارد غرق شدگی در شهرستان‌های تهران، دماوند، شهریار و ملارد بوده است؛ گفت: استخرهای شنای خانگی بیشترین محل غرق شدگی بوده‌اند و سایر محل‌های غرق‌شدگی شامل استخرهای عمومی شنا، رودخانه‌ها، کانال‌های آب و سدها بوده است.

رشد ۷ برابری آمار غرق‌ شدگی در تهران

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان امروز یکشنبه از طریق فرودگاه پارس آباد برای افتتاحپروژه های عمرانی وارد پارس‌آباد می‌شود.

رئیس جمهور امروز به پارس آباد سفر می‎کند

دانش‌آموزان پایه ششم امروز برای اولین بار اولین امتحان هماهنگ کشوری خود را بعد از شش سال درس خواندن تجربه می کنند.

امروز؛ اولین تجربه ششمی‌ها برای شرکت  در امتحانات کشوری

شرایط و ضوابط حذف اضطراری تک درس نیمسال دوم ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ دانشجویان تمامی مقاطع دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد.

شرایط و نحوه حذف اضطراری دانشجویان شریف اعلام شد

وزیر راه و شهرسازی از توافق با وزارت صمت برای رفع موانع واردات واگن مسافری خبر داد و گفت: اگر ظرفیت داخلی جواب ندهد از ظرفیت واردات استفاده خواهیم کرد.

توافق وزارت راه و صمت برای واردات واگن مسافرتی

براساس قانون بودجه ۱۴۰۳ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با همکاری وزارت تعاون نسبت‌ به تجدیدنظر افرادی که یارانه آنها حذف شده و حذف یارانه خانوارهای غیرمشمول حمایت دولت اقدام کند.

درآمد یارانه‌بگیران به زودی بازنگری می‌شود

یکی از نوبرانه‌های خوشمزه فصل بهار کنگر است که فواید بی‌شماری برای سلامتی دارد؛ از لاغری و تقویت گوارش گرفته تا پیشگیری از بیماری‌های قلبی و محافظت از کبد، کنگر گنجینه‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است.

کنگر گنجینه‌ای از خواص؛ از لاغری  تا سلامتی کبد

بهینه‌سازی مصرف انرژی از کلیدواژه‌هایی بود که از روز نخست و در آیین گشایش بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی مورد توجه وزیر نفت، مدیران و کارشناسان صنعت نفت قرار گرفت.

«بهینه‌سازی مصرف»؛ اسمِ رمز عبور از ناترازی انرژی در نمایشگاه بیست‌وهشتم

وقوع سیلاب‌های اخیر دستکم به ۲۰ روستای شهرستان مرزی صالح آباد خراسان رضوی در حوزه‌های کشاورزی، آب و برق و تاسیسات راه بین‌شهری و روستایی خسارت وارد کرد.

سیل به ۲۰ روستای صالح آباد خراسان رضوی خسارت وارد کرد

اخبار برگزیده

الجزیره: «مارتین گریفیث» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، گفت که همه پیش‌بینی‌ها درباره عواقب فاجعه‌بار تهاجم زمینی اسرائیل به رفح در حال رخ دادن است.

جهان راه خود را گم کرده است

فارس :ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه، پیشنهاد امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، برای برقراری آتش‌بس در زمان برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس را رد کرد.رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد رئیس‌جمهور فرانسه برای آتش‌بس هنگام برگزاری المپیک را رد کرد.

زلنسکی پیشنهاد آتش‌بس مکرون را رد کرد: به روسیه اعتماد نداریم

ایسنا :ترامپ همچنین بار دیگر مدعی شد که درگیری روسیه و اوکراین و درگیری‌های «خاورمیانه» یا تورم بالا، در صورتی که خودش رئیس‌جمهور بود، اتفاق نمی‌افتادند.دونالد ترامپ می‌گوید که در پنج ماه منتهی به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، به دلیل بی‌کفایتی رئیس‌جمهور کنونی این کشور، ممکن است جنگ جهانی سوم آغاز شود

جنگ جهانی سوم پیش از انتخابات آمریکا رخ می‌دهد

یک عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه به معاونت علمی پیشنهاد ایجاد کارگروه تخصصی هوش مصنوعی ارائه دادیم، گفت: در این مسیر می‌خواهیم ۸۰ درصد پژوهش‌ها به سمت هوش مصنوعی هدایت شود.

هدایت ۸۰ درصد پژوهش‌ها در حوزه هوش مصنوعی

خیام تحت حمایت و سرپرستی ابوطاهر، قاضی القضات سمرقند، کتابی درباره معادلات درجه سوم نوشت و از آنجا که با نظام الملک طوسی رابطه خوبی داشت کتابش را به او هدیه کرد.

نابغه‌ ایرانی که نامش در کنار نام نیوتن و پاسکال ثبت شده است

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: ایران با تولید ۹۰ درصد زعفران دنیا، بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده این محصول استراتژیک در بازار‌های جهانی محسوب می‌شود.

ایران رتبه نخست تولید و صادرات زعفران در دنیا را داراست

واریس اختلالی در خون‌رسانی به رگ‌های پا است که باعث برجستگی و تغییر رنگ رگ‌ها می‌شود.

تغذیه مناسب برای مبتلایان به واریس

درحالی‌که مجلس یازدهم در حال پیگیری ترک‌فعل دولت گذشته در زمینه جمع‌آوری گازهای همراه است، مسئولان وزارت نفت در دولت سیزدهم، از اجرایی‌شدن پروژه‌های مربوط به جمع‌آوری بخش بزرگی از گازهای همراه طی دو سال گذشته خبر می‌دهند.

عزم جزم مسئولان وزارت نفت دولت سیزدهم برای پایان گازسوزی در مشعل‌ها

رییس اداره راه و شهرسازی خمین گفت:تکمیل محورهای ارتباطی این شهرستان به ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

۱۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل جاده‌های خمین نیاز است

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت:علی‏رغم بارش‌های اخیر گلستان در خشکسالی بسر می‏ برد.

گلستان همچنان درگیر خشکسالی