AzadAndish.ir :. اميني: طنز در کشور ما درست تعريف نشده است

   English  
صفحه اصلی | آرشیو | پیوندها | خبرنامه | ارسال مطلب | تماس با ما دوشنبه 17 اردیبهشت 1403،May 6 ,2024
 يک شاعر و طنزپرداز معتقد است طنز در کشورمان به لحاظ عرضه، وضعيت خوبي ندارد و شوخي، فکاهي و بزله گويي به عنوان طنز عرضه مي‌شوند.
کد خبر : 617 تاریخ انتشار : 21:46 - 01 مرداد 1390 تعداد بازدید : 6073

يک شاعر و طنزپرداز معتقد است طنز در کشورمان به لحاظ عرضه، وضعيت خوبي ندارد و شوخي، فکاهي و بزله گويي به عنوان طنز عرضه مي‌شوند.

به گزارش پايگاه خبري حوزه هنري، «اسماعيل ‌اميني» با اشاره به اين که امکان عرضه طنز کم شده است، گفت: توليد طنز کم نشده، اما امکان عرضه آن نسبت به گذشته کم شده است.

وي با بيان اينکه هم‌اکنون مجله تخصصي طنز در کشور وجود ندارد، گفت: طنز به لحاظ عرضه وضعيت خوبي ندارد و به همين دليل جنس‌هاي مشابه طنز مانند شوخي، فکاهي و بزله گويي به عنوان طنز عرضه مي‌شوند.

اميني ادامه داد: نوعي کج‌فهمي براي طنز وجود دارد و اين مسئله امکان ارائه طنز را کم کرده است، کساني که مخاطب طنز هستند، از طنز پرداز آثار تفريحي و سرگرمي مي‌خواهند که اثري خلق کند، در صورتي که ساخت آثاري با جنس تفريحي کار طنز پرداز نيست.

وي با اشاره به جلسه‌هاي شعر طنز در حلقه رندان، گفت: شب شعر طنز اولين بار توسط حوزه‌هنري برگزار شد، اما مي‌بينيم جاهاي ديگري، جلساتي به نام شعر طنز برگزار مي‌کنند که در آن‌ها بيشتر شوخي و سرگرمي ديده مي‌شود.
اين شاعر و طنزپرداز گفت: منتقد هنري مي‌تواند جنس‌هاي مختلف هنري را از هم تفکيک کند، زماني که فضاي آشفته‌اي وجود داشته باشد، افرادي مانند محسن نامجو و بنيامين بهادري نيز به عنوان موسيقيدان مطرح مي‌شوند.

اسماعيل اميني ضمن تاکيد بر اين که بايد فضاي نقد در کشور وجود داشته باشد، گفت: در زمان انتشار آثار بايد تفاوت‌ها مشخص شوند، در کشور‌هاي ديگر تفکيک آثار مشخص است اما در کشور ما اين‌گونه نيست و کسي که رمان سطحي و سرگرم کننده مي‌نويسد نيز نويسنده محسوب مي‌شود و بخشي از اين اتفاق به دليل استقبال دستگاه‌هاي فرهنگي ما از اين گونه کارها است.

اين طنزپرداز درباره جشنواره طنز مکتوب حوزه‌هنري، گفت: جشنواره طنز مکتوب که از سوي حوزه هنري برگزار مي‌شود حرکت خوبي است تا کساني که در اين حوزه فعاليت دارند کار خود را محک بزنند.

وي افزود: اين جشنواره خوب است به شرطي که افراد شرکت کننده در آن تا سال بعد و دوره بعدي جشنواره رها نشوند و ارتباطشان قطع نشود، زماني که کسي داستان خوبي نوشته است که در جشنواره شرکت کرده و برگزيده شده، قطعا توانايي‌هايي بيشتري دارد و داستان‌هاي بيشتري مي‌تواند بنويسد که امکان چاپ داشته باشند.

اميني همچنين با يادآوري شرايط عرضه کتاب در بازار کشور، تاکيد کرد: به نظرم مي‌آيد که شيوه‌هاي عرضه قديمي در مقابل رسانه‌هاي جديد پر‌رنگ نخواهد بود و کسي از کتاب خوبي که چاپ مي شود خبر دار نمي شود.

اسماعيل اميني با انتقاد از اين که اخبار مربوط به کتاب در تلويزيون و راديو و رسانه‌هاي ديگر به خوبي منعکس نمي‌شود، گفت: مشکل از کساني است که تصميم مي‌گيرند و به نظر مي‌آيد براي آن‌ها جنس تفريحي و سرگرمي بيشتر اهميت دارد.
 


برچسب:
پیوند مطلب: http://www.azadandish.ir/article.asp?id=617&cat=1


ارسال نظر

نام
ایمیل
سایت/وبلاگ
* نظر
 

   

انتقاد از تقلب برخی ناشران

چرا ناشران مسولیت سانسور را قبول نمی کنند؟

دخالت غیرمتخصص‌ها، طرح جلد را به ابتذال می‌کشاند

چه کسانی به‌ دنبال تاسیس خانه سینمای 2 هستند؟!

کاخ گلستان جهانی شد

چرا کتابفروشی‌ها در مملکت ما در پی هم تعطیل می‌شوند؟

دولت نمی‌تواند لطیفه از چین وارد کند!

53 سال پس از درگذشت خالق «بیگانه»

نگاهی به ممیزی کتاب و چالش‌هایش

یوسا از اهمیت ادبیات می‌گوید

از فيگارو تا جستجو براي زمان از دست رفته

چهار ماه است که مرحوم شده‌ام!

شعر سرودن اضطراب را از بین می‌برد‎

یک نویسنده متن‌های عزا و عروسی را کتاب کرد

سخت‌ترین آثار فرانسوی زبان که نمی‌توان خواند کدام‌ها هستند؟

کتابخانه چخوف طرفدار جمع می کند

13 نکته طلایی از زبان غولهای ادبی در مورد نوشتن

به مناسبت سالروز قتل ميرزاده عشقي

محمد اصفهاني: خودم را خواننده نمي‌دانم!

وقتي کتاب محتوا ندارد شکايت از حق تاليف بي معناست

صفحه اصلی :: آرشیو :: جستجوی پیشرفته :: پیوندها :: تماس با ما :: تبلیغات :: درباره ما  
تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است
Copyright© 2008 Azadandish.ir. All rights reserved, Info@Azadandish.ir
تعداد كل آمار بازديدكنندگان: 2407617، تعداد بازديد امروز : 232